Az áldott töltés!
Sok esetben amikor a műszerfalon minden rendben kialszik indítás után, nem tapasztalunk semmi szokatlant azt gondoljuk minden rendben! Egyszer csak nem indul a masinánk leállítás után, mert lemerült az akksi! Természetesen jelen esetben is az akkumulátor az elsőrendű célpont! De ismételten egy kis apróságra hívnám fel a figyelmet! Azért mert kialszik a töltés lámpánk, még nem azt jelenti, hogy van töltés a járművön! Hogy miért? A hagyományos rendszereknél a töltés lámpa a generátor tekercsének felgerjedése után kialszik. Vannak viszont esetek, amikor a tekercs felgerjed de nem képes megfelelő töltést biztosítani. Vagyis visszajelző lámpa tökéletesen kialszik, de töltés mégsem tapasztalható! Egyszerű ellenőrzési mód ha a tompított fényszóró fényét figyelve fordulatot adunk a járműnek, amennyiben a fényszóró fénye erősödik akkor a töltésünk 70% hogy jónak mondható.Ez a gyors teszt az újabb kiadásoknál már nem ily egyszerű. Miért is? Ezekben a rendszerekben már jelen van a can-bus, mely többek között a generátorral is kommunikál.Igen jól olvasod! Ez mit is jelent? A szerelőknek nem kis bosszúságot :-) merthát a hagyományos módszerekkel ezek a generátorok nem tesztelhetők! A tulajnak meg jelentős kiadást a generátor javításánál, mert ezen alkatrészek alaphangon is megütik a 15-20 ezret. Bár utóbbi rendszernél nem áll fenn a lehetőség, hogy a visszajelző lámpa kialszik töltés meg nincs!Hogyha már akksi téma, akkor bátorkodnám megjegyezni, hogy a 4-5 éves gyári akkumulátort már illik lecserélni!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése